Tuesday, July 9, 2013

Diskriminasi Kaum (Racism)

Assalamualaikum WBT dan salam sejahtera,
Post kali ni aku nak bincang pasal diskriminasi kaum atau dikenali sebagai "racism". Sebagaimana yang diketahui kita, isu perkauman adalah isu yang sangat sensitif kepada semua.

Manusia adalah serupa, yang berbeza hanyalah hati dan akal fikiran mereka. Bukanlah boleh dibezakan menerusi jenis kulit, bangsa ataupun bahasa. Macam dalam video bawah ni, eksperimen tentang perkauman di Amerika Syarikat diuji terhadap kanak-kanak gred ke-3. Hayati dan fahami maksud perkauman di dalam video ini.



Macam mana? Korang faham apa yang nak disampaikan? Baguslah kalau ada yang faham, jadi dengan apa yang aku nak sampaikan aku harap korang boleh elakkan perkauman di dalam hidup korang. Janganlah terlalu membenci atau membezakan antara kulit.

Itu je lah dari aku, oh lupa lak. Esok nak puasa dah. SELAMAT BERPUASA!! :)

Nukilan ikhlas dari,


No comments:

Post a Comment