Sunday, August 28, 2011

Doa Buat Insan Yang Bergelar Sahabat. Al-Fatihah.

Dua hari lepas, merupakan hari yang sangat sedih bagi kami semua rakan2 FB.

Starting pada 26hb Ogos 2011, aku mulakan hari seperti biasa and proceed dengan plan nak keluar sesama kawan2 aku shopping barang ntuk UUM. Tapi bila sampai je Tesco Mergong,barang yang aku amik...aku letakkan semula kat tempat asal. And kwn aku ckp "la pulak dah,kenapa?", aku pon menjawab "entah la,nanti2 lah aku beli."

Starting from that moment something feels really2 off. Sampai ke malam mood aku xda,and tiba2 secara mengejut Aim Daniel sms aku ckp...

"I heard,megat meninggal..Nama fb dia shazar tu..Is it true?? Batt aim l0w,tp aim nk c0nfirmation.."

Aku dengan gelabahnya check FB Shazar'd Rico and nampak wall post ni...


Ya Allah aku terkejut, sangat2 terkejut. Pada mulanya aku memang tak terasa kerana aku jarang contact dia,then aku tekan butang 'See Friendship' and air mata aku mengalir pada masa tu. Sebab janjinya pada aku xkesampaian, Ya Allah...


Berlinang air mata aku xdapat nak berjumpa dengan arwah langsung,lepas tu terus aku plan dengan Que, EdFaris and Ariff ntuk pergi ke pengebumian arwah.


Esoknya kitorg pergi dan selamat sampai ke rumah kampung arwah, YA ALLAH betapa sebaknya waktu melihat jasad arwah,begitu tenang dan bersih...seakan2 arwah sedang tidur dengan lena sekali. Aku tgk Faris, Que dengan Ed menangis teresak2. Apatah lagi maknya,sangat sedih tgk mak dia merintih kehilangan seorang anak sulung.

Aku tak dapat mengalirkan air mata pada masa tu,sebab aku rasa arwah mungkin xsuka. Tapi selepas arwah dah dikuburkan...air mata aku mula mengalir mcm air terjun...aku tak dpt tahan. Aku kenal arwah 7 bulan, terasa seperti bertahun2 aku kenal dia.

Orang ckp kalau meninggal pada hari Jumaat,terlepas seksaan kubur sehingga kiamat. Syukur Alhamdulillah,selepas sudah dikebumikan...kami balik dan still contact with each other.

JASA arwah kepada kami amatlah tak terhingga, aku akan ingat arwah dan keluarga arwah. Akan aku ambil keluarga arwah seperti keluarga kandung aku sendiri. Aku akan jaga keluarganya bersama lain2. Aminn.

Semoga Allah mencucuri rahmat buat arwah dan berada di kalangan orang2 yang beriman. Aminn. Al-Fatihah.


4 comments: